Aktualności

BioStat® Centrum
Badawczo-Rozwojowe

2024 2023 2022 2021 2020 starsze
HaloDoctor, Medfile: nowa odsłona wyszukiwarki lekarzy i placówek
10
Kwiecień
2024
HaloDoctor, Medfile: nowa odsłona wyszukiwarki lekarzy i placówek
Rozwijamy nasze autorskie rozwiązania w zakresie telemedycyny. W serwisach Medfile.pl i HaloDoctor.pl uruchomil...
Data Science w Python. Nowe szkolenie w ofercie Biostatu
28
Marzec
2024
Data Science w Python. Nowe szkolenie w ofercie Biostatu
Dlaczego i w jakich sytuacjach warto używać Pythona do analizy danych – to temat najnowszego kursu online...
Immunoterapia onkologiczna. Współpraca Biostatu i Synthaverse
25
Marzec
2024
Immunoterapia onkologiczna. Współpraca Biostatu i Synthaverse
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat podpisało umowę z Synthaverse SA na przeprowadzenie badania obserwacyj...
Badanie rynku dla producenta karmy premium dla zwierząt
06
Marzec
2024
Badanie rynku dla producenta karmy premium dla zwierząt
Na początku tego roku przeprowadziliśmy badanie rynku dla firmy PUPIL Foods, jednego z wiodących producent&oacu...
Ukazał się Raport Rynku Prawniczego 2023/2024
27
Luty
2024
Ukazał się Raport Rynku Prawniczego 2023/2024
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat brało udział w stworzeniu drugiej edycji Raportu Rynku Prawniczego, zainicjo...
Afazja poudarowa. Biostat w badaniu klinicznym w USA
15
Luty
2024
Afazja poudarowa. Biostat w badaniu klinicznym w USA
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat przygotowało system randomizacyjny na potrzeby badania klinicznego realizowa...
To był dobry rok! Podsumowanie 2023 roku w Biostacie
29
Styczeń
2024
To był dobry rok! Podsumowanie 2023 roku w Biostacie
Podsumowujemy 2023 rok w grupie Biostat. Miło nam poinformować, że ostatnie 12 miesięcy zamknęliśm...
Biostat partnerem badania „Bezpieczeństwo cyfrowe Polaków”
26
Styczeń
2024
Biostat partnerem badania „Bezpieczeństwo cyfrowe Polaków”
Firma SMSAPI opublikowała raport „Bezpieczeństwo cyfrowe Polaków”. Raport zawiera nie tylko ...
Badania opinii dla Stowarzyszenia Otwarte Klatki
12
Styczeń
2024
Badania opinii dla Stowarzyszenia Otwarte Klatki
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat od 5 lat współpracuje ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki, działającym ...
Monitorowanie badań klinicznych. Nowy kurs w ofercie szkoleniowej Biostatu
02
Styczeń
2024
Monitorowanie badań klinicznych. Nowy kurs w ofercie szkoleniowej Biostatu
Osoby pracujące na stanowisku monitora badań klinicznych (CRA) lub dopiero aspirujące na to stanowisko, mogą ju...
03
June
2015
03
Czerwiec
2015

Postrzeganie NFZ

Biostat zakończył projekt badawczy dla Akademii NFZ, którego celem było zidentyfikowanie sposobu postrzegania Narodowego Funduszu Zdrowia przez pacjentów, media i pracowników placówek ochrony zdrowia.

Z przyjemnością informujemy, że w I połowie tego roku zakończyliśmy projekt badawczy zrealizowany dla Akademii NFZ, którego celem było zidentyfikowanie sposobu postrzegania Funduszu przez grupy, do których skierowane są jego przekazy komunikacyjne (pacjenci, pracownicy placówek ochrony zdrowia, media).

W wywiadach indywidualnych i grupowych pytaliśmy m.in. o jakość kontaktu pacjentów z pracownikami placówek ochrony zdrowia, postrzeganie NFZ przez pacjentów i przez media, ocenę stron internetowych, infolinii, czy publikacji wydawnych przez NFZ, promocję takich narzędzi, jak Zintegrowany Informator Pacjenta.

Badanie pozwoliło na zdiagnozowanie problemów i zaburzeń w relacjach pomiędzy NFZ a docelowymi odbiorcami. Najważniejszymi barierami w relacjach okazują się być język komunikatów (zbyt formalny, niezrozumiały, np. pacjent to "świadczeniobiorca") i postrzeganie pracowników placówek ochrony zdrowia jako pracowników Funduszu. To drugie zjawisko wygląda mniej więcej tak: pacjent stojący w kolejce i spotykający się z niemiłą obsługą ocenia NFZ bardzo źle, a pacjent, który nie musiał zbyt długo czekać i trafił na miłego lekarza czy pielęgniarkę, ocenia NFZ całkiem dobrze. Dodatkowo, pacjenci bardzo rzadko sięgają do stron internetowych NFZ, z góry zakładając, że są one skierowane do lekarzy, pielęgniarek i osób zarządzających przychodniami i szpitalami. Nawet tak przyjazne narzędzia, jak ZIP, a więc Zintegrowany Informator Pacjenta nie cieszą się szczególnym powodzeniem. Co do mediów, przekazywany w nich obraz Funduszu można podsumować jako negatywny, skupiający się na nieprawidłowościach, przy czym w tym punkcie również występuje zjawisko utożsamiania NFZ z lekarzami, czy całymi placówkami ochrony zdrowia.

W przyszłości wyniki przeprowadzonej przez naszą firmę analizy przyczynią się do wsparcia tworzenia strategii komunikacji zewnętrznej Funduszu.

Copyright© 2023 Biostat
Cookies