Aktualności

BioStat® Centrum
Badawczo-Rozwojowe

2024 2023 2022 2021 2020 starsze
HaloDoctor, Medfile: nowa odsłona wyszukiwarki lekarzy i placówek
10
Kwiecień
2024
HaloDoctor, Medfile: nowa odsłona wyszukiwarki lekarzy i placówek
Rozwijamy nasze autorskie rozwiązania w zakresie telemedycyny. W serwisach Medfile.pl i HaloDoctor.pl uruchomil...
Data Science w Python. Nowe szkolenie w ofercie Biostatu
28
Marzec
2024
Data Science w Python. Nowe szkolenie w ofercie Biostatu
Dlaczego i w jakich sytuacjach warto używać Pythona do analizy danych – to temat najnowszego kursu online...
Immunoterapia onkologiczna. Współpraca Biostatu i Synthaverse
25
Marzec
2024
Immunoterapia onkologiczna. Współpraca Biostatu i Synthaverse
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat podpisało umowę z Synthaverse SA na przeprowadzenie badania obserwacyj...
Badanie rynku dla producenta karmy premium dla zwierząt
06
Marzec
2024
Badanie rynku dla producenta karmy premium dla zwierząt
Na początku tego roku przeprowadziliśmy badanie rynku dla firmy PUPIL Foods, jednego z wiodących producent&oacu...
Ukazał się Raport Rynku Prawniczego 2023/2024
27
Luty
2024
Ukazał się Raport Rynku Prawniczego 2023/2024
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat brało udział w stworzeniu drugiej edycji Raportu Rynku Prawniczego, zainicjo...
Afazja poudarowa. Biostat w badaniu klinicznym w USA
15
Luty
2024
Afazja poudarowa. Biostat w badaniu klinicznym w USA
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat przygotowało system randomizacyjny na potrzeby badania klinicznego realizowa...
To był dobry rok! Podsumowanie 2023 roku w Biostacie
29
Styczeń
2024
To był dobry rok! Podsumowanie 2023 roku w Biostacie
Podsumowujemy 2023 rok w grupie Biostat. Miło nam poinformować, że ostatnie 12 miesięcy zamknęliśm...
Biostat partnerem badania „Bezpieczeństwo cyfrowe Polaków”
26
Styczeń
2024
Biostat partnerem badania „Bezpieczeństwo cyfrowe Polaków”
Firma SMSAPI opublikowała raport „Bezpieczeństwo cyfrowe Polaków”. Raport zawiera nie tylko ...
Badania opinii dla Stowarzyszenia Otwarte Klatki
12
Styczeń
2024
Badania opinii dla Stowarzyszenia Otwarte Klatki
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat od 5 lat współpracuje ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki, działającym ...
Monitorowanie badań klinicznych. Nowy kurs w ofercie szkoleniowej Biostatu
02
Styczeń
2024
Monitorowanie badań klinicznych. Nowy kurs w ofercie szkoleniowej Biostatu
Osoby pracujące na stanowisku monitora badań klinicznych (CRA) lub dopiero aspirujące na to stanowisko, mogą ju...
29
January
2015
29
Styczeń
2015

Zachodniopomorskie talenty - regionalny system stypendialny

Opis wyników badania ewaluacyjnego projektu pn. "Zachodniopomorskie talenty - regionalny system stypendialny".

Od października do grudnia 2014 r. przeprowadzaliśmy badanie ewaluacyjne dotyczące projektu pn. „Zachodniopomorskie talenty - regionalny system stypendialny”, prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie i skierowanego do szczególnie uzdolnionych uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z terenu województwa, dla których trudna sytuacja materialna stanowi barierę w rozwoju edukacyjnym.

O opinie na temat projektu zapytaliśmy stypendystów, ich rodziców, dyrektorów i nauczycieli placówek edukacyjnych oraz pracowników WUP (członków zespołu projektowego i wdrażającego), zapoznaliśmy się też z dokumentacją.

Program stypendialny "Zachdniopomorskie talenty" został przewidziany na lata 2013-2015. Odbywa się w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Poddziałanie 9.1.3 Pomoc stypendialna dla uczniów szczególnie uzdolnionych).

Z przyjemnością informujemy, że ten system stypendialny stanowi skuteczne rozwiązanie i jest właściwą odpowiedzią na potrzeby uczniów oraz ich rodziców i opiekunów w zakresie realizacji zadania wsparcia edukacji w regionie.

Do  najważniejszych ustaleń naszych analityków należy zaliczyć następujące:

  • Realizowany program stypendialny jest właściwą odpowiedzią na potrzeby uczniów oraz ich rodziców i opiekunów w zakresie realizacji zadania wsparcia edukacji w regionie oraz przyczynia się do podnoszenia jakości i poziomu wykształcenia społeczeństwa w województwie zachodniopomorskim.
  • W ramach Projektu zostały stworzone skuteczne rozwiązania i sposoby radzenia sobie z występującymi barierami edukacyjnymi oraz eliminowania potencjalnych ich źródeł.
  • Beneficjenci w większości przeznaczali środki stypendialne na zakup sprzętu komputerowego, dostęp do Internetu, książki, pomoce naukowe, korepetycje, płatne kursy i zajęcia pozalekcyjne oraz wyjazdy edukacyjne.
  • Efekt dopasowania się uczniów do rynku pracy, za pomocą nabycia większej ilości umiejętności praktycznych, może zostać osiągnięty dzięki zwiększeniu za pomocą Projektu motywacji do nauki konkretnych przedmiotów i dziedzin.
  • Udział w Projekcie znacznie wpłynął na podwyższenie samooceny osób objętych wsparciem, które przed uczestnictwem w Projekcie wykazywały niską samoocenę oraz sprawił, że poczuły się one docenione za swoje osiągnięcia, a otrzymane stypendium wiązało się ze swego rodzaju prestiżem.
  • Uczniowie, otrzymujący stypendia wpływają na podniesienie się prestiżu placówki edukacyjnej, do której uczęszczają. Uczestnictwo w programie stypendialnym, poza bezpośrednim przełożeniem na prestiż szkół wzmaga również ich potencjał do jego wzmacniania w przyszłości.
  • Wyniki badania wskazują, że stypendium ma pozytywny wpływ na zaangażowanie i motywację uczniów, którzy w nim nie uczestniczyli. Należy jednak zaznaczyć, że duży wpływ na motywacyjną rolę programu mają kwestie środowiskowe. Motywacja związana z programem jest niższa w przypadku uczniów wywodzących się z placówek w których występuje duża koncentracja dzieci pochodzących z dobrze sytuowanych rodzin.
  • Zaangażowanie stypendystów w zgłębianie wiedzy z zakresu przedmiotów matematyczno – przyrodniczych oraz technicznych wzrosło i można je uznać za trwały efekt programu.
  • Najwięcej stypendystów pochodziło z powiatu gryfickiego, powiatu miasta Szczecin oraz powiatu drawskiego.
  • Głównymi barierami w zakresie realizacji programów stypendialnych w województwie zachodniopomorskim są bariery systemowe, skupione w obrębie procesu rekrutacji oraz sprawozdawczości. Wśród utrudnień wskazano też konieczność utrzymywania przez cały czas uczestnictwa w programie wysokich wyników w nauce, co może skutkować wzmożonym stresem wśród beneficjentów.
  • Problem związany z trudnymi warunkami społeczno - demograficznymi, na który odpowiada ewaluowany Projekt stanowi istotną barię utrudniającą młodzieży uzdolnionej rozwijanie swoich umiejętności i zainteresowań.

Więcej informacji na temat samego programu znaleźć można na stronie internetowej WUP w Szczecinie.

Copyright© 2023 Biostat
Cookies