Badania szumu medialnego .

Nieustanny rozwój mediów społecznościowych zmienia kierunek zaufania konsumentów. Obecnie można zaobserwować wzrost jego znaczenia, ludzie w dużym stopniu ufają tzw. marketingowi szeptanemu. Innymi słowy, częściej zawierzamy opiniom znajomych, choć niewiele mniejszym zaufaniem cieszą się opinie zamieszczane w Internecie. Można nawet zaobserwować, że konsumenci chętniej ufają komentarzom obcych ludzi należących do internetowych sieci społecznościowych, niż ekspertom. Poszukują w Social media informacji na temat praktycznych doświadczeń, w ramach korzystania z produktu lub usługi. Wyrażają natomiast spory sceptycyzm w odniesieniu do informacji przekazywanych w reklamach oraz prezentowanym na firmowych stronach www. Coraz częściej zachowania konsumenta są zatem determinowane wpływem różnego rodzaju grup odniesienia, które jeszcze przed kilkunastoma laty nie miały istotnego znaczenia.

W związku ze wzrostem roli portali społecznościowych w ocenach przedsiębiorstw i ich produktów oraz usług, proponujemy realizację badania szumu medialnego, pozwalającego przeanalizować opinie użytkowników Internetu na temat marki oraz produktu.

Nasza oferta badań szumu medialnego

Nasza oferta badań szumu medialnego .

Monitoringowi poddajemy najpopularniejsze portale społecznościowe takie, jak Facebook, YouTube, Twitter, Linkedin, a także Instagram. Jednocześnie analizujemy branżowe fora internetowe, blogi oraz serwisy opinii. Jednocześnie tego typu analizę danych zastanych poszerzamy o realizację ankietowych badań ilościowych.

Badania szumu medialnego pozwalają:

  • pozyskać cenne informacje na temat wizerunku marki, a także odbioru komunikatów reklamowych;
  • wychwycić trendy dotyczące postrzegania marek konkurencyjnych w sieci internetowej;
  • przeciwdziałać sytuacji kryzysu marki.

Diagnoza, a następnie stały monitoring wizerunku marki w Internecie, stanowi niezbędny warunek ku temu, aby właściwie planować działania marketingowe i odpowiednio reagować na sytuacje kryzysowe. Pamiętaj, że wartość marki, jest dziś w ogromnym stopniu zależna od komentarzy i opinii zamieszczanych w sieci. Zleć nam realizację badania szumu medialnego już dziś i dowiedz się, jak Twoja marka, jest postrzegana w przestrzeni internetowej!

Najczęściej zadawane pytania.

Dlaczego warto przeprowadzać badania szumu medialnego?

Zyskujemy możliwość wyłapania trendów, bazując na analizie marek konkurencyjnych. Dzięki badaniom ankietowym na temat produktu możemy się dowiedzieć o tym, jaką pozycję zajmuje on w internecie.

Podczas badania szumu medialnego bazuje się również na komentarzach, wpisach na forum, blogach lub stronach www, na których internauci zamieszczają swoje przemyślenia odnośnie danego produktu. Analizując te aspekty, zyskujemy możliwość poprawy komunikacji głównie przez media społecznościowe.

Z wykorzystaniem jakich technik przeważnie przeprowadza się badania szumu medialnego?

Bardzo często stosuje się internetowe badania CAWI oraz desk research, czyli kompleksową analizę rynku na podstawie danych zastanych.

Dlaczego warto podjąć współpracę ze specjalistami BioStatu?

Naszych ekspertów oprócz wieloletniego doświadczenia, charakteryzuje ogromne zaangażowanie w powierzone obowiązki. Podchodzą oni do każdego badania indywidualnie tak, aby przeprowadzić je na, jak najwyższym poziomie.

Miarodajny wynik badania oraz zadowolenie klientów, są dla nas najważniejsze. Dlatego cena ustalana jest każdorazowo stricte pod określone badanie i może się różnić w zależności od wielu czynników.

Czy marki lub przedsiębiorstwa powinny wykorzystywać marketing szeptany?

Jak najbardziej tak. Dobrze prowadzony marketing szeptany, może okazać się strzałem w dziesiątkę dla przedsiębiorstwa. Warto prowadzić go na wszelkiego rodzaju blogach, czy mediach społecznościowych, gdzie zachęcimy użytkowników do wywołania dyskusji na temat naszego produktu, wszystko to, bez promowania go. W następnym kroku warto podkreślić zalety produktu.

Dobrze prowadzony marketing szeptany, jest tak naprawdę niezauważalny dla naszego odbiorcy. Ważne, aby nie zapominać, że to właśnie w opiniach i rekomendacjach innych użytkowników, tkwi duży potencjał w reklamowaniu produktów firmy.

Zadzwoń do nas Napisz