Aktualności

BioStat® Centrum
Badawczo-Rozwojowe

2025 2024 2023 2022 2021 starsze
Biostat z certyfikatem odpowiedzialności społecznej biznesu EcoVadis
08
lip
2025
Biostat z certyfikatem odpowiedzialności społecznej biznesu EcoVadis
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat uzyskało certyfikat i Srebrny Medal EcoVadis. Certyfikacja EcoVadis to jeden z naj...
Biostat przeprowadzi badanie opinii o festiwalu Pyrkon 2025
15
Maj
2025
Biostat przeprowadzi badanie opinii o festiwalu Pyrkon 2025
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat przeprowadzi badanie opinii uczestników tegorocznego Festiwalu Fantastyki P...
Nowe rozwiązania AI w Medfile
09
Maj
2025
Nowe rozwiązania AI w Medfile
Programiści Biostatu stale rozwijają oprogramowanie do zarządzania placówkami medycznymi Medfile. W osta...
Nowy serwis z ofertami pracy dla lekarzy
11
Marzec
2025
Nowy serwis z ofertami pracy dla lekarzy
Praca.medfile.pl to nowy serwis z ofertami pracy dla lekarzy i personelu medycznego uruchomiony w ramach naszej...
Asystent pacjenta. Kolejne rozwiązanie w Medfile oparte na AI
06
Luty
2025
Asystent pacjenta. Kolejne rozwiązanie w Medfile oparte na AI
Asystent Pacjenta to kolejne po Drug Assitant rozwiązanie w Medfile oparte o technologię AI. Dzięki tej funkcji pacje...
6 mln odbiorców serwisów medycznych Medfile i HaloDoctor
08
Styczeń
2025
6 mln odbiorców serwisów medycznych Medfile i HaloDoctor
Prawie 6 milionów unikalnych użytkowników odwiedziło wydawane przez Biostat serwisy zdrowotne Med...
03
June
2015
03
Czerwiec
2015

Postrzeganie NFZ

Postrzeganie NFZ

Biostat zakończył projekt badawczy dla Akademii NFZ, którego celem było zidentyfikowanie sposobu postrzegania Narodowego Funduszu Zdrowia przez pacjentów, media i pracowników placówek ochrony zdrowia.

Z przyjemnością informujemy, że w I połowie tego roku zakończyliśmy projekt badawczy zrealizowany dla Akademii NFZ, którego celem było zidentyfikowanie sposobu postrzegania Funduszu przez grupy, do których skierowane są jego przekazy komunikacyjne (pacjenci, pracownicy placówek ochrony zdrowia, media).

W wywiadach indywidualnych i grupowych pytaliśmy m.in. o jakość kontaktu pacjentów z pracownikami placówek ochrony zdrowia, postrzeganie NFZ przez pacjentów i przez media, ocenę stron internetowych, infolinii, czy publikacji wydawnych przez NFZ, promocję takich narzędzi, jak Zintegrowany Informator Pacjenta.

Badanie pozwoliło na zdiagnozowanie problemów i zaburzeń w relacjach pomiędzy NFZ a docelowymi odbiorcami. Najważniejszymi barierami w relacjach okazują się być język komunikatów (zbyt formalny, niezrozumiały, np. pacjent to "świadczeniobiorca") i postrzeganie pracowników placówek ochrony zdrowia jako pracowników Funduszu. To drugie zjawisko wygląda mniej więcej tak: pacjent stojący w kolejce i spotykający się z niemiłą obsługą ocenia NFZ bardzo źle, a pacjent, który nie musiał zbyt długo czekać i trafił na miłego lekarza czy pielęgniarkę, ocenia NFZ całkiem dobrze. Dodatkowo, pacjenci bardzo rzadko sięgają do stron internetowych NFZ, z góry zakładając, że są one skierowane do lekarzy, pielęgniarek i osób zarządzających przychodniami i szpitalami. Nawet tak przyjazne narzędzia, jak ZIP, a więc Zintegrowany Informator Pacjenta nie cieszą się szczególnym powodzeniem. Co do mediów, przekazywany w nich obraz Funduszu można podsumować jako negatywny, skupiający się na nieprawidłowościach, przy czym w tym punkcie również występuje zjawisko utożsamiania NFZ z lekarzami, czy całymi placówkami ochrony zdrowia.

W przyszłości wyniki przeprowadzonej przez naszą firmę analizy przyczynią się do wsparcia tworzenia strategii komunikacji zewnętrznej Funduszu.

Zobacz podobne
Kioski ankietowe w badaniu klientów NFZ Kioski ankietowe w badaniu klientów NFZ
Zakończyliśmy badania doświadczeń klientów Narodowego Funduszu Zdrowia. Projekt badawczy został zrealizowany na zlece...