Aktualności

BioStat® Centrum
Badawczo-Rozwojowe

2024 2023 2022 2021 2020 starsze
HaloDoctor, Medfile: nowa odsłona wyszukiwarki lekarzy i placówek
10
Kwiecień
2024
HaloDoctor, Medfile: nowa odsłona wyszukiwarki lekarzy i placówek
Rozwijamy nasze autorskie rozwiązania w zakresie telemedycyny. W serwisach Medfile.pl i HaloDoctor.pl uruchomil...
Data Science w Python. Nowe szkolenie w ofercie Biostatu
28
Marzec
2024
Data Science w Python. Nowe szkolenie w ofercie Biostatu
Dlaczego i w jakich sytuacjach warto używać Pythona do analizy danych – to temat najnowszego kursu online...
Immunoterapia onkologiczna. Współpraca Biostatu i Synthaverse
25
Marzec
2024
Immunoterapia onkologiczna. Współpraca Biostatu i Synthaverse
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat podpisało umowę z Synthaverse SA na przeprowadzenie badania obserwacyj...
Badanie rynku dla producenta karmy premium dla zwierząt
06
Marzec
2024
Badanie rynku dla producenta karmy premium dla zwierząt
Na początku tego roku przeprowadziliśmy badanie rynku dla firmy PUPIL Foods, jednego z wiodących producent&oacu...
Ukazał się Raport Rynku Prawniczego 2023/2024
27
Luty
2024
Ukazał się Raport Rynku Prawniczego 2023/2024
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat brało udział w stworzeniu drugiej edycji Raportu Rynku Prawniczego, zainicjo...
Afazja poudarowa. Biostat w badaniu klinicznym w USA
15
Luty
2024
Afazja poudarowa. Biostat w badaniu klinicznym w USA
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat przygotowało system randomizacyjny na potrzeby badania klinicznego realizowa...
To był dobry rok! Podsumowanie 2023 roku w Biostacie
29
Styczeń
2024
To był dobry rok! Podsumowanie 2023 roku w Biostacie
Podsumowujemy 2023 rok w grupie Biostat. Miło nam poinformować, że ostatnie 12 miesięcy zamknęliśm...
Biostat partnerem badania „Bezpieczeństwo cyfrowe Polaków”
26
Styczeń
2024
Biostat partnerem badania „Bezpieczeństwo cyfrowe Polaków”
Firma SMSAPI opublikowała raport „Bezpieczeństwo cyfrowe Polaków”. Raport zawiera nie tylko ...
Badania opinii dla Stowarzyszenia Otwarte Klatki
12
Styczeń
2024
Badania opinii dla Stowarzyszenia Otwarte Klatki
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat od 5 lat współpracuje ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki, działającym ...
Monitorowanie badań klinicznych. Nowy kurs w ofercie szkoleniowej Biostatu
02
Styczeń
2024
Monitorowanie badań klinicznych. Nowy kurs w ofercie szkoleniowej Biostatu
Osoby pracujące na stanowisku monitora badań klinicznych (CRA) lub dopiero aspirujące na to stanowisko, mogą ju...
24
February
2015
24
Luty
2015

Wyniki ewaluacji projektu "Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych"

Przedstawienie wniosków badania ewaluacyjnego części projektu "Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych".

Zakończyliśmy badanie ewaluacyjne części projektu „Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych”, realizowanego w województwie zachodniopomorskim w latach 2012-2015.

Ewaluowaliśmy produkt składający się z 4 elementów (programy szkoleniowe dla nauczycieli, podręcznik metodyczny, metodologia tworzenia treści multimedialnych, multimedialna platforma kształcenia) mających na celu opracowanie, przetestowanie oraz upowszechnienie i wprowadzenie do polityki rozwoju innowacyjnego modelu dostosowywania treści multimedialnych do percepcji osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim na potrzeby kształcenia zawodowego.

W ramach tego badania odnieśliśmy się do opinii następujących grup:

  • nauczyciele uczestniczący w testowaniu narzędzi,
  • uczniowie testujący narzędzia,
  • dyrektorzy szkół zawodowych, w których uczą się osoby niepełnosprawne w stopniu lekkim,
  • przedstawiciele Zespołu Projektowego,
  • ekspert w zakresie stosowania eyetrackingu,
  • ekspert w zakresie szkolnictwa i kształcenia zawodowego,
  • pracodawcy którzy byli użytkownikami platformy multimedialnej,
  • uczniowie nie uczestniczący w testowaniu produktu opracowanego w ramach projektu.

Do najważniejszych wniosków z tego badania zaliczamy następujące:

  1. Obecnie stosowane metody kształcenia uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim nie są do końca trafne i efektywne;
  2. Wszystkie grupy, które wzięły udział w badaniu wskazywały na występowanie potrzeby w zakresie udoskonalenia oraz unowocześnienia metod kształcenia zawodowego skierowanego do osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim;
  3. Uczniowie niepełnosprawni najlepsze efekty osiągają podczas nauki praktycznej, w sytuacji, w której mogą pracować nad danym zagadnieniem, sprawdzić coś samemu poprzez doświadczenie;
  4. W efekcie uczestnictwa w Projekcie, w badanej grupie zaobserwowano wzrost zainteresowania tematami zajęć oraz zwiększoną uwagę uczniów na lekcjach;
  5. W opinii nauczycieli i ekspertów uczniowie, którzy korzystają z multimedialnych materiałów, mogą nauczyć się więcej, przez co ich szanse na znalezienie pracy rosną;
  6. Zwiększenie popularności opracowanego produktu może opierać się, zdaniem badanych, o kampanie informacyjne dotyczące wsparcia osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim, a także włączenie w działania promocyjne szkół, które zdecydują się wdrożyć opracowane rozwiązanie. Zdaniem większości badanych, kampania informacyjna powinna, w miarę możliwości, zostać oparta o tradycyjne media.

Więcej informacji na temat projektu znaleźć można na poświęcionej mu stronie.

Copyright© 2023 Biostat
Cookies