Aktualności

BioStat® Centrum
Badawczo-Rozwojowe

2024 2023 2022 2021 2020 starsze
HaloDoctor, Medfile: nowa odsłona wyszukiwarki lekarzy i placówek
10
Kwiecień
2024
HaloDoctor, Medfile: nowa odsłona wyszukiwarki lekarzy i placówek
Rozwijamy nasze autorskie rozwiązania w zakresie telemedycyny. W serwisach Medfile.pl i HaloDoctor.pl uruchomil...
Data Science w Python. Nowe szkolenie w ofercie Biostatu
28
Marzec
2024
Data Science w Python. Nowe szkolenie w ofercie Biostatu
Dlaczego i w jakich sytuacjach warto używać Pythona do analizy danych – to temat najnowszego kursu online...
Immunoterapia onkologiczna. Współpraca Biostatu i Synthaverse
25
Marzec
2024
Immunoterapia onkologiczna. Współpraca Biostatu i Synthaverse
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat podpisało umowę z Synthaverse SA na przeprowadzenie badania obserwacyj...
Badanie rynku dla producenta karmy premium dla zwierząt
06
Marzec
2024
Badanie rynku dla producenta karmy premium dla zwierząt
Na początku tego roku przeprowadziliśmy badanie rynku dla firmy PUPIL Foods, jednego z wiodących producent&oacu...
Ukazał się Raport Rynku Prawniczego 2023/2024
27
Luty
2024
Ukazał się Raport Rynku Prawniczego 2023/2024
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat brało udział w stworzeniu drugiej edycji Raportu Rynku Prawniczego, zainicjo...
Afazja poudarowa. Biostat w badaniu klinicznym w USA
15
Luty
2024
Afazja poudarowa. Biostat w badaniu klinicznym w USA
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat przygotowało system randomizacyjny na potrzeby badania klinicznego realizowa...
To był dobry rok! Podsumowanie 2023 roku w Biostacie
29
Styczeń
2024
To był dobry rok! Podsumowanie 2023 roku w Biostacie
Podsumowujemy 2023 rok w grupie Biostat. Miło nam poinformować, że ostatnie 12 miesięcy zamknęliśm...
Biostat partnerem badania „Bezpieczeństwo cyfrowe Polaków”
26
Styczeń
2024
Biostat partnerem badania „Bezpieczeństwo cyfrowe Polaków”
Firma SMSAPI opublikowała raport „Bezpieczeństwo cyfrowe Polaków”. Raport zawiera nie tylko ...
Badania opinii dla Stowarzyszenia Otwarte Klatki
12
Styczeń
2024
Badania opinii dla Stowarzyszenia Otwarte Klatki
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat od 5 lat współpracuje ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki, działającym ...
Monitorowanie badań klinicznych. Nowy kurs w ofercie szkoleniowej Biostatu
02
Styczeń
2024
Monitorowanie badań klinicznych. Nowy kurs w ofercie szkoleniowej Biostatu
Osoby pracujące na stanowisku monitora badań klinicznych (CRA) lub dopiero aspirujące na to stanowisko, mogą ju...
06
March
2024
06
Marzec
2024

Badanie rynku dla producenta karmy premium dla zwierząt

Badanie rynku dla producenta karmy premium dla zwierząt

 

Na początku tego roku przeprowadziliśmy badanie rynku dla firmy PUPIL Foods, jednego z wiodących producentów karmy premium dla zwierząt. W ramach nieustannego rozwoju nasz klient, przy współpracy z Pupil Instytutem Żywienia Zwierząt — niezależną jednostką naukową, systematycznie doskonali receptury swoich produktów.

 

Dynamika rynku pet food wymaga śledzenia na bieżąco zmian zachodzących w zachowaniach konsumentów,  zdeterminowanych przez fluktuacje trendów żywieniowych i związanego z nim popytu na konkretne rozwiązania produktowe i marketingowe.

 

Badanie zrealizowaliśmy wśród opiekunów psów oraz kotów. Łącznie udział w badaniu wzięło 1600 uczestników naszego internetowego panelu badawczego Badanie Opinii. Do udziału w projekcie zaprosiliśmy wyłącznie tych, którzy kupują karmę dla swoich psów lub kotów w Internecie lub w sklepie zoologicznym.

 

 Głównym celem badania było zgromadzenie informacji na temat tego, co determinuje respondentów do zakupu karmy, którą podają swoim zwierzętom. Dla osiągnięcia zamierzonego celu zbudowaliśmy, we współpracy z klientem, narzędzie badawcze, w którym zamieściliśmy szereg pytań m.in. dotyczących determinantów wyboru karmy oraz wiarygodnych źródeł informacji o karmach i karmieniu zwierząt

– tłumaczy Agnieszka Kurpanik – koordynatorka badania z ramienia Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat.

 

Dzięki badaniu, sprawdziliśmy, jakie elementy mają największy wpływ na decyzję o wyborze karmy, a które wpływają na decyzję w mniejszym stopniu. Podobnie określiliśmy, skąd respondenci czerpią informacje na temat karm i karmienia zwierząt i które z tych źródeł uważają za najbardziej wiarygodne. Ocenie wiarygodności poddaliśmy możliwe źródła, w tym reklamy internetowe, telewizyjne, radiowe, bilbordy, artykuły w Internecie, blogi właścicieli zwierząt, social media, rekomendacje różnych osób:  lekarza weterynarii, rodziny, znajomych, pracownika sklepu zoologicznego, ale również istotnych dziś w wielu branżach influencerów.

 

W bardzo szczegółowy sposób badaliśmy, które z wielu elementów typu: skład i konsystencja produktu, kwestie zdrowotne zwierzęcia, wygląd opakowania, cena, rekomendacje produktu, drobiazgi dodawane do karmy i inne elementy wpływają na decyzję o wyborze karmy. Sprawdziliśmy także, co dotychczas wpłynęło na zmianę karmy na inną: zła tolerancja karmy przez zwierzę, słaba dostępność karmy, chęć podania czegoś nowego, zła jakość opakowania, nieodpowiednia wielkość opakowania, zbyt wysoka cena, czy chociażby zainteresowanie produktem konkurencji, bez uprzedzeń do dotychczasowej karmy.

 

Ponieważ nasz klient jest producentem karmy premium, poruszyliśmy także kwestię postrzegania karmy jako karmę lepszej jakości – premium. Zbadaliśmy więc, co wpływa na to, że karma jest postrzegana jako karma premium. Respondenci mogli wskazać, czy określa to dla przykładu wyższa cena produktu, wysoki udział mięsa lub brak zbóż w jego składzie, strawność produktu, smakowitość, czy może reklama w różnych nośnikach informacji, mówiąca o klasie premium produktu. Sprawdziliśmy, czy mają w tym przypadku znaczenie działania marketingowe towarzyszące produktowi np. dodawanie materiałów edukacyjnych do opakowań, ulotek, prezentów, czy może opinia znanej osoby lub eksperta na temat produktu.

 

Respondenci w sposób spontaniczny, otwarty wypowiedzieli się także na temat tego, z jakimi problemami borykają się na co dzień ze swoimi pupilami oraz czego obawiają się w przyszłości. Problemy dotyczyły zarówno żywienia, zdrowia, jak i samej behawiorystyki

– dodaje Agnieszka Kurpanik.

 

Badania rynku pozwalają naszym klientom dowiedzieć się, co determinuje wybory ich odbiorców, dzięki czemu zyskują dodatkowe współczynniki opisujące współczesną personę opiekuna psów i kotów, a co za tym idzie, możliwość precyzyjnego przygotowania swojej oferty produktów i zaplanowanie właściwych działań marketingowych, zgodnych z oczekiwaniami dzisiejszego rynku i nastawionych na sukces w sprzedaży.

 

 

Copyright© 2023 Biostat
Cookies