Badania ewaluacyjne
Specjalnie dla instytucji, które część swojej działalności wiążą z funduszami unijnymi, opracowaliśmy rozwiązania dedykowane badaniom ewaluacyjnym.

Do kryteriów najczęściej branych pod uwagę zaliczamy:

TRWAŁOŚĆ

SKUTECZNOŚĆ

EFEKTYWNOŚĆ

TRAFNOŚĆ
Prowadzimy następujące ewaluacje:

EWALUACJE
EX-ANTE
ex-ante
✖
- Badanie poprzedzające etap wdrażania programu/strategii lub projektu w ich ramach;
- Pozwala wykryć ewentualne słabe strony
i zagrożenia; - Bierze pod uwagę uwarunkowania społeczne, ekonomiczne i prawne;
- Pozwala wykryć oczekiwania i potrzeby beneficjentów;
- Skupia się na analizie spójności zapisów oraz trafności zakładanej interwencji.

EWALUACJE
MID-TERM
mid-term
✖
- Momentem jej przeprowadzenia jest zrealizowanie w około 50% działań
w ramach interwencji; - Analizie podlegają wypracowane dotychczas rezultaty oraz produkty;
- Ma miejsce wstępna ocena wdrażanego programu lub projektu pod kątem jakości;
- Weryfikacji podlega stopień osiągnięcia przyjętych wskaźników i celów;
- Jej potencjalnym efektem może być modyfikacja wstępnych założeń, a także strategii realizowanych działań;

EWALUACJE
EX-POST
ex-post
✖
- Realizowana na etapie powdrożeniowym;
- Weryfikuje stopień, w jakim zakładane cele
i wskaźniki zostały osiągnięte; - Ocenie podlegają takie kryteria jak efektywność, użyteczność, trafność
i skuteczność; - Przewiduje długoterminowe oddziaływanie oraz trwałość zrealizowanego programu/projektu;
- Dostarcza cennych wskazówek odnośnie planowania przyszłych interwencji.
Wykonujemy badania ewaluacyjne przedsięwzięć finansowanych w ramach Funduszy Europejskich na poziomie pojedynczych projektów (w tym projektów innowacyjnych-testujących) i całych programów czy strategii. Dla każdego badania opracowujemy adekwatną metodologię. Daje nam to możliwość oparcia wniosków i rekomendacji na danych uwzględniających wszystkie perspektywy dotyczące danej interwencji, wraz z komentarzem eksperckim.
Dane do ewaluacji pozyskujemy przy pomocy:
Metod ilościowych, jak:
- PAPI: Bezpośrednie, standaryzowane wywiady kwestionariuszowe
- CATI: Wywiady telefoniczne wspomagane komputerowo
- CAWI: Ankiety internetowe
Metod jakościowych, jak:
- IDI: indywidualne wywiady pogłębione
- FGI: Zogniskowane wywiady grupowe
- Case Study: Studium przypadku
Dodatkowe techniki obserwacyjne:

Mystery Client/Secret Client
badania jakości obsługi

Mystery Calling badania jakości
obsługi teleinformacyjnej

Analiza forów internetowych itp.
Schemat realizacji projektów
Wielostopniowe analizy zebranych danych służą jako podstawa dla formułowania ocen i sporządzenia ekspertyz prognostycznych.Proces analityczny wzbogacony jest także o Analizę SWOT i analizę Desk research. Wszystkie wyniki otrzymane w trakcie realizacji badania ewaluacyjnego stanowią podstawę do opracowania rekomendacji. Elementem końcowym jest raport podsumowujący realizowany projekt.