Aktualności

BioStat® Centrum
Badawczo-Rozwojowe

2025 2024 2023 2022 2021 starsze
Marka Medfile partnerem Akademii Managerów Ochrony Zdrowia
11
wrz
2025
Marka Medfile partnerem Akademii Managerów Ochrony Zdrowia
Stworzona przez Biostat marka Medfile została oficjalnym partnerem zbliżającej się konferencji Akademia Manager...
Asystent głosowy lekarza. Nowa funkcja AI w programie Medfile
29
lip
2025
Asystent głosowy lekarza. Nowa funkcja AI w programie Medfile
Programiści Biostatu uruchamiają Asystenta głosowego lekarza w programie dla placówek medycznych Medfile...
Badanie kliniczne innowacyjnego gwoździa śródszpikowego
16
lip
2025
Badanie kliniczne innowacyjnego gwoździa śródszpikowego
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat przeprowadzi wieloośrodkowe, otwarte badanie kliniczne mające na celu ocenę ...
Biostat z certyfikatem odpowiedzialności społecznej biznesu EcoVadis
08
lip
2025
Biostat z certyfikatem odpowiedzialności społecznej biznesu EcoVadis
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat uzyskało certyfikat i Srebrny Medal EcoVadis. Certyfikacja EcoVadis to jeden z naj...
Biostat przeprowadzi badanie opinii o festiwalu Pyrkon 2025
15
Maj
2025
Biostat przeprowadzi badanie opinii o festiwalu Pyrkon 2025
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat przeprowadzi badanie opinii uczestników tegorocznego Festiwalu Fantastyki P...
Nowe rozwiązania AI w Medfile
09
Maj
2025
Nowe rozwiązania AI w Medfile
Programiści Biostatu stale rozwijają oprogramowanie do zarządzania placówkami medycznymi Medfile. W osta...
Nowy serwis z ofertami pracy dla lekarzy
11
Marzec
2025
Nowy serwis z ofertami pracy dla lekarzy
Praca.medfile.pl to nowy serwis z ofertami pracy dla lekarzy i personelu medycznego uruchomiony w ramach naszej...
Asystent pacjenta. Kolejne rozwiązanie w Medfile oparte na AI
06
Luty
2025
Asystent pacjenta. Kolejne rozwiązanie w Medfile oparte na AI
Asystent Pacjenta to kolejne po Drug Assitant rozwiązanie w Medfile oparte o technologię AI. Dzięki tej funkcji pacje...
6 mln odbiorców serwisów medycznych Medfile i HaloDoctor
08
Styczeń
2025
6 mln odbiorców serwisów medycznych Medfile i HaloDoctor
Prawie 6 milionów unikalnych użytkowników odwiedziło wydawane przez Biostat serwisy zdrowotne Med...
03
November
2023
03
lis
2023

Badania satysfakcji pacjentów dla sieci placówek Nu-Med

Badania satysfakcji pacjentów dla sieci placówek Nu-Med

 

Biostat od lat wspiera placówki medyczne, które ubiegają się o udzielenie akredytacji. Podmioty, starające się o certyfikat akredytacyjny, mają obowiązek zbierania danych dotyczących działalności medycznej. W ramach procedur przeprowadza się także badania satysfakcji pacjentów, w których nieodzowne są narzędzia oferowane przez Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat.

 

Biostat, jako podmiot niezależny, realizuje badania satysfakcji pacjentów, korzystając z narzędzi właściwych do tego rodzaju badań. Nasze narzędzia są zgodne z Zestawem Standardów Akredytacyjnych, wydanych przez Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia.

 

Od 2018 roku realizujemy badanie satysfakcji pacjentów dla sieci placówek Nu-Med. Aktualna edycja badania objęła 4 placówki działające w ramach sieci: Nu-Med Grupa SA z siedzibą w Elblągu, Nu-Med Centrum Diagnostyki i Terapii Onkologicznej Katowice Sp. Z o.o., Nu-Med Centrum Diagnostyki i Terapii Onkologicznej Zamość Sp. Z o.o. oraz Specjalistyczny Szpital Onkologiczny Nu-Med Sp. Z o.o w Tomaszowie Mazowieckim.

 

Badanie prowadzimy metodą CATI – wspomaganego komputerowo wywiadu telefonicznego. Podejmujemy kontakt z każdym z pacjentów, którzy odbyli pobyt w jednej z badanych placówek i udzielili zgody na udział w badaniu
– tłumaczy Agnieszka Kurpanik, koordynatorka badań z ramienia Biostatu.

 

Badania satysfakcji pacjentów, realizowane pod kątem akredytacji, dotyczą m.in. potrzeb pacjenta, w tym w szczególności informowania ich o prawach i obowiązkach pacjentów, planowanym postępowaniu medycznym, korzyściach i ryzyku prowadzonego leczenia. Pacjenci dokonują oceny warunków panujących podczas badań, czy zabiegów, poszanowania prywatności i innych.

 

Pytania dotyczą także etapu kwalifikacji i przyjęcia do szpitala, diagnostyki obrazowej, ciągłości opieki, bezpieczeństwa, a w szczególności jakości obsługi w placówkach.

 

Na jakość obsługi składa się wiele elementów, które są analizowane podczas badań satysfakcji pacjentów m.in. funkcjonowanie systemu rejestracji pacjentów, organizacja wizyt, dostępność parkingu, czystość sal i ich wyposażenie, temperatura w salach i wentylacja, jakość i czystość pościeli, jakość wydawanych posiłków.

 

Badania satysfakcji pacjentów, realizowane przez podmiot niezależny, nie tylko służą placówkom w drodze procedur akredytacyjnych, ale również pozwalają przyjrzeć się elementom, które wymagają poprawy. Pokazują, co ma znaczenie dla pacjentów i co w największej mierze wpływa na ich ogólną ocenę placówki. Realizacja badania przez podmiot niezależny daje pełną anonimowość, tym bardziej, że pacjenci są zapraszani do udziału w badaniu dopiero po opuszczeniu szpitala
– podsumowuje Monika Jaremków - dyrektor ds. B+R w Biostacie.
Zobacz podobne
Rynek pracy wychodzi z dołka? Badanie Biostatu dla Grant Thornton Rynek pracy wychodzi z dołka? Badanie Biostatu dla Grant Thornton
  Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat zrealizowało dla Grant Thornton badanie „Plany pracodawców”. Wynika z niego,...
Badanie rynku dla producenta karmy premium dla zwierząt Badanie rynku dla producenta karmy premium dla zwierząt
  Na początku tego roku przeprowadziliśmy badanie rynku dla firmy PUPIL Foods, jednego z wiodących producentów ka...
Badania opinii dla Stowarzyszenia Otwarte Klatki Badania opinii dla Stowarzyszenia Otwarte Klatki
  Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat od 5 lat współpracuje ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki, działającym na rzec...
Jak konsumenci korzystają z prawa do reklamacji? Badanie dla Fundacji Konsumentów Jak konsumenci korzystają z prawa do reklamacji? Badanie dla Fundacji Konsumentów
  Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat zrealizowało Jesienne Badanie Konsumenckie dla Fundacji Konsumentów. Głównym...