eCRF e-karta obserwacji pacjenta
Dla farmacji ebiostat.pl

Probiotyczne suplementy diety - znajomość i stosowanie
Spontaniczna i wspomagana znajomość probiotyków

Realizacja badania:
2017.04.18

Próba badawcza:
Ogólnopolska, N = 804

Dostępne formaty:

Skontaktuj się z naszym specjalistą w celu uzyskania dostępu do pełnej wersji raportu.

Dr Monika Kurpanik

Dr Monika Kurpanik

Dyrektor ds. Badań
Tel.: (+48) 666 068 671
badania@biostat.com.pl

Podobnie jak miało to miejsce na wcześniejszym etapie ankietyzacji, tym razem już tylko realnie stosujący probiotyczne suplementy diety respondenci poproszeni zostali o wskazanie znanych im marek tego typu preparatów. Najbardziej znanym produktem probiotycznym okazał się „Dicoflor”. Co najmniej 20 badanych podawało takie marki jak „Multilac”, „Lakcid”, „Acidolac” oraz „Lacidofil”.

Znane respondentom produkty probiotyczne - znajomość spontaniczna

Oprócz spontanicznej odpowiedzi, w toku badania oceniono również wspomaganą znajomość respondentów w zakresie marek probiotycznych suplementów diety. Okazanie przykładowej listy wiodących marek pozwoliło wykazać, iż badani stosunkowo najlepiej kojarzą produkty „Acidolac” oraz ww. „Dicoflor”.

Znajomość wspomagana poszczególnych marek probiotyków

„Dicoflor”, mimo nieco niższej rozpoznawalności od „Acidolac”, jest przez badanych aktualnie częściej stosowany (bieżące korzystanie z tego probiotyku zadeklarowało najwięcej badanych, co uznać należy za zbieżne z wysoką znajomością spontaniczną tej marki). Z kolei z pierwszego z wymienionych preparatów wyraźnie więcej badanych korzystało w przeszłości. To istotne biorąc pod uwagę, że najczęściej stosowanym w przeszłości probiotykiem okazał się produkt marki „Lakcid”.

Spis treści
 
1.    NOTA METODOLOGICZNA    3
2.    CHARAKTERYSTYKA PRÓBY BADAWCZEJ    4
3.    WYNIKI BADANIA    8
3.1.    Probiotyczne suplementy diety vs pozostałe suplementy    8
3.2.    Powody stosowania probiotyków i źródła wiedzy na temat potrzeb    9
3.3.    Przebieg suplementacji    12
3.4.    Doświadczenia związane z konkretnymi probiotykami    16
3.5.    Determinanty wyboru konkretnego probiotyku    20
4.    WNIOSKI    22
5.    SPIS TABEL I RYSUNKÓW    23
 
 
 
SPIS TABEL I RYSUNKÓW
Tabela 1. Charakterystyka respondentów ze względu na dochód uzyskiwany na jedną osobę w gospodarstwie domowym - podstawowe parametry dochodu (N=750)    6
Tabela 17.  Środki z jakich korzystają respondenci - zestawienie ze względu na płeć i wiek (N=804)    9
Tabela 18. Powody stosowania produktów probiotycznych przez respondentów - zestawienie ze względu na płeć i wiek (N=207)    10
Tabela 19. Źródła wiedzy respondentów o potrzebie stosowania probiotyków - zestawienie ze względu na płeć i wiek (N=207)    11
Tabela 20. Sposób przyjmowania probiotyków przez respondentów - zestawienie ze względu na płeć i wiek (N=207)    12
Tabela 21. Sposób przyjmowania probiotyków przez respondentów w trakcie kuracji antybiotykowej - zestawienie ze względu na płeć i wiek (N=162)    13
Tabela 22. Skłonność do zażywania probiotyków wg zaleceń antybiotykowej - zestawienie ze względu na płeć i wiek (N=162)    13
Tabela 23. Częstość zażywania probiotyków przez respondentów - zestawienie ze względu na płeć i wiek (N=207)    14
Tabela 24. Zażywanie probiotyków przez respondentów w trakcie antybiotykoterapii - podstawowe parametry (N=146)    15
Tabela 25. Podawanie probiotyków dzieciom - zestawienie ze względu na płeć i wiek (N=207)    16
Tabela 26. Znane respondentom produkty probiotyczne (N=207)    16
Tabela 27. Znajomość wspomagana poszczególnych marek probiotyków - zestawienie ze względu na płeć i wiek (N=207)    17
Tabela 28. Stosowanie poszczególnych marek probiotyków - zestawienie ze względu na płeć i wiek (N=207)    19
Tabela 29. Cechy brane pod uwagę przy zakupie probiotyku - zestawienie ze względu na płeć i wiek (N=207)    20
Tabela 30. Istotność cech branych pod uwagę przy zakupie probiotyku - zestawienie ze względu na płeć i wiek (N=207)    21
 
Rysunek 1. Charakterystyka respondentów ze względu na płeć (N=804)    4
Rysunek 2. Charakterystyka respondentów ze względu na wiek (N=804)    4
Rysunek 3. Charakterystyka respondentów ze względu na wykształcenie (N=804)    5
Rysunek 4. Charakterystyka respondentów ze względu na dochód uzyskiwany na jedną osobę w gospodarstwie domowym (N=804)    5
Rysunek 5. Charakterystyka respondentów ze względu na podejmowanie pracy zawodowej (N=804)    6
Rysunek 6. Charakterystyka respondentów ze względu na czynniki na jakie zwracają uwagę przy zakupie leków w aptece (N=804)    7
Rysunek 10. Środki z jakich korzystają respondenci (N=804)    8
Rysunek 11. Powody stosowania produktów probiotycznych przez respondentów (N=207)    10
Rysunek 12. Źródła wiedzy respondentów o potrzebie stosowania probiotyków (N=207)    11
Rysunek 13. Sposób przyjmowania probiotyków przez respondentów (N=207)    12
Rysunek 14. Sposób przyjmowania probiotyków przez respondentów w trakcie kuracji antybiotykowej (N=162)    12
Rysunek 15. Skłonność do zażywania probiotyków wg zaleceń (N=162)    13
Rysunek 16. Częstość zażywania probiotyków przez respondentów (N=207)    14
Rysunek 17. Zażywanie probiotyków przez respondentów w sposób ciągły - czas zażywania (N=16)    15
Rysunek 18. Podawanie probiotyków dzieciom (N=207)    16
Rysunek 19. Znajomość wspomagana poszczególnych marek probiotyków (N=207)    17
Rysunek 20. Cechy brane pod uwagę przy zakupie probiotyku (N=207)    20
Rysunek 21. Istotność cech branych pod uwagę przy zakupie probiotyku (N=207)    2
 

chcesz otrzymywać informacje o bieżących raportach – zapisz się
Zadzwoń do nas Napisz