Aktualności

BioStat® Centrum
Badawczo-Rozwojowe

2025 2024 2023 2022 2021 starsze
Marka Medfile partnerem Akademii Managerów Ochrony Zdrowia
11
wrz
2025
Marka Medfile partnerem Akademii Managerów Ochrony Zdrowia
Stworzona przez Biostat marka Medfile została oficjalnym partnerem zbliżającej się konferencji Akademia Manager...
Asystent głosowy lekarza. Nowa funkcja AI w programie Medfile
29
lip
2025
Asystent głosowy lekarza. Nowa funkcja AI w programie Medfile
Programiści Biostatu uruchamiają Asystenta głosowego lekarza w programie dla placówek medycznych Medfile...
Badanie kliniczne innowacyjnego gwoździa śródszpikowego
16
lip
2025
Badanie kliniczne innowacyjnego gwoździa śródszpikowego
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat przeprowadzi wieloośrodkowe, otwarte badanie kliniczne mające na celu ocenę ...
Biostat z certyfikatem odpowiedzialności społecznej biznesu EcoVadis
08
lip
2025
Biostat z certyfikatem odpowiedzialności społecznej biznesu EcoVadis
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat uzyskało certyfikat i Srebrny Medal EcoVadis. Certyfikacja EcoVadis to jeden z naj...
Biostat przeprowadzi badanie opinii o festiwalu Pyrkon 2025
15
Maj
2025
Biostat przeprowadzi badanie opinii o festiwalu Pyrkon 2025
Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat przeprowadzi badanie opinii uczestników tegorocznego Festiwalu Fantastyki P...
Nowe rozwiązania AI w Medfile
09
Maj
2025
Nowe rozwiązania AI w Medfile
Programiści Biostatu stale rozwijają oprogramowanie do zarządzania placówkami medycznymi Medfile. W osta...
Nowy serwis z ofertami pracy dla lekarzy
11
Marzec
2025
Nowy serwis z ofertami pracy dla lekarzy
Praca.medfile.pl to nowy serwis z ofertami pracy dla lekarzy i personelu medycznego uruchomiony w ramach naszej...
Asystent pacjenta. Kolejne rozwiązanie w Medfile oparte na AI
06
Luty
2025
Asystent pacjenta. Kolejne rozwiązanie w Medfile oparte na AI
Asystent Pacjenta to kolejne po Drug Assitant rozwiązanie w Medfile oparte o technologię AI. Dzięki tej funkcji pacje...
6 mln odbiorców serwisów medycznych Medfile i HaloDoctor
08
Styczeń
2025
6 mln odbiorców serwisów medycznych Medfile i HaloDoctor
Prawie 6 milionów unikalnych użytkowników odwiedziło wydawane przez Biostat serwisy zdrowotne Med...
01
December
2023
01
gru
2023

Jak konsumenci korzystają z prawa do reklamacji? Badanie dla Fundacji Konsumentów

Jak konsumenci korzystają z prawa do reklamacji? Badanie dla Fundacji Konsumentów

 

Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat zrealizowało Jesienne Badanie Konsumenckie dla Fundacji Konsumentów. Głównym tematem badania była sytuacja konsumentów w Polsce w kontekście prawa do reklamacji.

 

We wrześniu 2023 roku zrealizowaliśmy Jesienne Badanie Konsumenckie dla Fundacji Konsumentów. Badanie poprzedzało uruchomienie przez Fundację bezpłatnego serwisu konsumersi.pl, poprzez który polscy konsumenci mogą otrzymać pomoc w spornych sprawach i procesach reklamacyjnych.

 

Badanie na temat świadomości praw konsumenckich zostało przeprowadzone metodą CAWI wśród 1000 respondentów. Była to reprezentatywna grupa ze względu na płeć, wiek i wielkość miejscowości zamieszkania.

 

Badanie dotyczyło reklamacji zakupionych towarów i usług oraz interakcji pomiędzy konsumentami, a przedsiębiorcami, czyli sytuacji, w których celem jest rozwiązanie problemów konsumenckich. Zbadaliśmy ile razy w ciągu ostatnich 3 lat respondentom zdarzyło się złożyć reklamację, jakich towarów one dotyczyły, czy mieli wątpliwości przed złożeniem reklamacji i z czego one wynikały
– tłumaczy Agnieszka Kurpanik – koordynatorka badania.

 

Zbadaliśmy także rozpoznawalność instytucji/organizacji pomagających konsumentom (znajomość spontaniczna i wspomagana). Respondenci wypowiedzieli się, czy zgłaszane reklamacje/skargi były załatwiane zgodnie z ich oczekiwaniami oraz z jakimi powodami odrzucenia reklamacji się spotkali.

 

Na dalszym etapie badaliśmy, czy po odrzuceniu przez przedsiębiorcę reklamacji/skargi, respondenci próbowali dochodzić swoich spraw - napisali odwołanie, kontaktowali się z prawnikiem, robili awanturę, kontaktowali się z instytucją broniącą praw konsumentów.

 

Respondenci ocenili także, jakiego rodzaju wsparcie byłoby, w ich opinii, najlepsze w przypadku pojawienia się problemu z odrzuceniem reklamacji/skargi - porada telefoniczna lub e-mailowa, interwencja prawnika, wywarcie wpływu na sprzedawcę poprzez opublikowanie reklamacji w Internecie, pośrednictwo organizacji konsumenckiej w ponownym wysłaniu reklamacji/skargi do sprzedawcy.

 

Badanie pozwoliło na poznanie skłonności respondentów do skorzystania z odpłatnej pomocy w rozwiązaniu problemu konsumenckiego w poszczególnych sytuacjach np. przy napisaniu pisma reklamacyjnego, przy odwołaniu się od odrzuconej reklamacji, przy złożeniu pozwu do sądu, przy mediacji z przedsiębiorcą i innych
– dodaje Agnieszka Kurpanik.

 

 

Zobacz podobne
Rynek pracy wychodzi z dołka? Badanie Biostatu dla Grant Thornton Rynek pracy wychodzi z dołka? Badanie Biostatu dla Grant Thornton
  Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat zrealizowało dla Grant Thornton badanie „Plany pracodawców”. Wynika z niego,...
Badanie rynku dla producenta karmy premium dla zwierząt Badanie rynku dla producenta karmy premium dla zwierząt
  Na początku tego roku przeprowadziliśmy badanie rynku dla firmy PUPIL Foods, jednego z wiodących producentów ka...
Badania opinii dla Stowarzyszenia Otwarte Klatki Badania opinii dla Stowarzyszenia Otwarte Klatki
  Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat od 5 lat współpracuje ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki, działającym na rzec...
Badania satysfakcji pacjentów dla sieci placówek Nu-Med Badania satysfakcji pacjentów dla sieci placówek Nu-Med
  Biostat od lat wspiera placówki medyczne, które ubiegają się o udzielenie akredytacji. Podmioty, starające się ...