Badania fokusowe
Kompleksowa realizacja FGI
Zogniskowane wywiady grupowe (badania fokusowe FGI - Focus Group Interview) to dyskusja prowadzona przez moderatora w grupie celowo dobranych osób (najlepsze efekty daje badanie w grupie min. 6, maks. 12 osób). Dyskusja jest skoncentrowana wokół określonego tematu bądź kilku tematów.
Wywiady grupowe sprawdzają się zarówno w badaniach marketingowych, badaniach rynku, opinii, jak i w badaniach społecznych, czy ewaluacjach. Zaletą zogniskowanych wywiadów grupowych jest krótki czas pozyskiwania informacji, a także możliwość obserwacji dynamiki postaw respondentów oraz interakcji występujących pomiędzy nimi. Można wskazać różne typy zogniskowanych dyskusji grupowych:
- Grupy rozszerzone – trwające ponad 2 godziny;
- Mini grupy – uczestniczy w nich od 5 do 6 uczestników, dzięki czemu mają więcej czasu na wypowiedź i silniej mogą angażować się w dyskusję;
- Grupy eksperckie – uczestniczą w nich eksperci i specjaliści w danej dziedzinie;
- Grupy kreatywne – badanie skupiające się na realizacji twórczych zadań lub rozwiązywaniu problemu. W badaniach wykorzystuje się wiele technik mających na celu pobudzenie kreatywności i osiągnięcia synergii współdziałania uczestników badania, najczęściej bazując na metodach inwentycznych i rozbudowanej heurystyce.
- Doświadczenie – Dzięki 15-letniemu doświadczeniu w kompleksowej realizacji badań, jesteśmy w stanie zagwarantować najwyższą jakość i profesjonalizm w realizacji projektów badawczych;
- Nowoczesne wnętrze – Przytulne i komfortowa sala fokusowa, pozwalająca na realizację najbardziej złożonych badań fokusowych w komfortowych warunkach;
- Zaawansowany sprzęt – Umożliwiamy naszym klientom nagrywanie przeprowadzonych badań, jak i streaming online z ich realizacji;
- Doskonała lokalizacja – Jako jedyni oferujemy profesjonalną salę fokusową w aglomeracji rybnickiej i miastach ościennych;
- Zaplecze socjalne – Udostępniamy rozbudowane zaplecze socjalne pozwalające na realizację badania w wygodnych warunkach;
- Elastyczność – Dostosujemy salę fokusową i godziny wynajęcia do Twoich potrzeb.
- Zrozumienie preferencji, opinii i zachowań;
- Uzyskanie wiedzy na temat percepcji zjawisk, działań;
- Generowanie nowych pomysłów;
- Rozwijanie twórczych koncepcji i oceny pomysłów;
- Uzyskiwanie informacji na temat możliwych reakcji na konkretne działania.
- Przygotowanie materiałów, scenariusza;
- Rekrutacja uczestników, wynagrodzenie dla uczestników;
- Przeprowadzenie wywiadu/wywiadów;
- Transkrypcja, analiza wyników
- Opracowanie raportu.
Wynajęcie sali na 1 badanie FGI | 400 zł (do 2h, do 8 uczestników) |
Wynajęcie sali na 2 badanie FGI | 390zł (do 2h, do 8 uczestników) |
Streaming | 100 zł netto |
Kompleksowe przeprowadzenie badania FGI | Od 4.500 zł netto |
Raport z przeprowadzonego badania FGI | Od 1.200 zł netto |
Dla naszego klienta z branży farmaceutycznej przeprowadziliśmy badanie fokusowe w celu uzyskania opinii na temat planów kampanii reklamowej z okazji jubileuszu działalności, wprowadzenia nowego produktu na rynek oraz z okazji promowania marki w środkach masowego przekazu. Łącznie w realizowanym projekcie, przeprowadzono trzy zogniskowane wywiady grupowe (FGI). Zostały one przeprowadzone w grupie docelowej klienta, w skład której wchodzą osoby powyżej 50 roku życia.
W zrealizowanym zogniskowanym wywiadzie grupowym (FGI) nasz klient uzyskał m.in. następujące wnioski badawcze:
- Tylko nieliczna część respondentów potrafiła spontanicznie, czyli bez podpowiedzi wymienić jakikolwiek lek oferowany przez naszego strategicznego klienta;
- Uczestnicy stwierdzili, że decyzja o rozpoczęciu leczenia związana jest z wystąpieniem danych dolegliwości, które ograniczają osobę;
- Grupa docelowa była bardziej podatna na przekaz o charakterze emocjonalnym niż informacyjny;
- Większa część uczestników badania FGI stwierdziła, że telewizję ogląda codziennie w godzinach wieczornych i nocnych. Najczęściej oglądanymi kanałami telewizyjnymi były TVN i Polsat;
- Uczestnicy badania pozyskiwali informacje z reklamy lub lekarza/farmaceuty nie poszukując tych informacji samodzielnie;
- Jednocześnie grupa docelowa nie zwracała nadmiernej uwagi, czy w reklamie występuje znana postać.