
Indywidualne wywiady
pogłębione (IDI)
Indywidualne wywiady pogłębione (IDI)
(IDI - Individual In-depth Interview), w odróżnieniu od wywiadów fokusowych (FGI - Focus Group Interview), sprowadzają się do bezpośredniej rozmowy badacza (moderatora) z pojedynczym respondentem - w wywiadzie takim nie biorą zatem udziału osoby trzecie.Badanie IDI jest stosowane zazwyczaj jako uzupełnienie innych metod badawczych - ma na celu pogłębienie wiedzy o badanym zjawisku oraz lepszą obserwację respondenta opisanego w toku badania ilościowego (np. podczas segmentacji rynku). Pozwala on zatem m.in. na dotarcie do emocjonalnych i motywacyjnych wzorów zachowań nabywców.
Typowe grupy docelowe badania IDI:
- konsumenci;
- grupy specjalistyczne (np. lekarze, farmaceuci, personel medyczny, specjaliści z różnych dziedzin);
- klienci instytucjonalni.
Etapy realizacji projektu:
1
przygotowanie scenariusza wywiadu
i materiałów dla moderatora;
2
ustalenie
wynagrodzenia dla uczestników oraz rekrutacja uczestników;
3
przeprowadzenie badania - wywiadu lub cyklu wywiadów;
4
transkrypcja i analiza wyników;
5
przygotowanie raportu końcowego.