eCRF e-karta obserwacji pacjenta
Dla farmacji ebiostat.pl

Obszary badawcze

Realizujemy badania rynku pracy w obszarach: przedsiębiorczości,  edukacji, kształcenia zawodowego, bezrobocia. Tematykę badań realizowanych przez naszą firmę znajdziecie Państwo poniżej.

Przedsiębiorczość
  • Charakterystyka sektora lokalnej przedsiębiorczości.
  • Określenie kondycji przedsiębiorstwa.
  • Prognozowane zachowanie popytu na produkty/usługi.
  • Ocena lokalnego rynku pracy.
  • Badanie pożądanych usług szkoleniowych.
  • Wielkość i rodzaj zatrudnienia w lokalnych przedsiębiorstwach.
  • Zmiany w poziomie zatrudnienia.
  • Identyfikacja podmiotów zagrożonych redukcją zatrudnienia lub likwidacją.
  • Zapotrzebowanie na określonego rodzaju pracowników wśród lokalnych przedsiębiorców. Elastyczność popytu na pracowników.
  • Zapotrzebowanie na określonego rodzaju zawody.
  • Oczekiwania wobec przyszłych i obecnych pracowników.
  • Poszukiwane kompetencje/umiejętności na lokalnym rynku pracy, w tym określenie podstawowych i dodatkowych kwalifikacji oraz predyspozycji.
  • Konstrukcja profilu pożądanego pracownika.
  • Obecność planów inwestycyjnych i ich wpływu na wielkość zatrudnienia.
Bezrobocie
  • Struktura osób bezrobotnych (płeć, wiek, wykształcenie, status społeczny).
  • Charakterystyka posiadanych kwalifikacji zawodowych i własnej przydatności zawodowej.
  • Zainteresowanie wybranymi kierunkami szkoleniowymi.
  • Charakterystyka pożądanej tematyki szkoleniowej oraz ram organizacyjnych.
  • Dotychczasowy udział w szkoleniach osób bezrobotnych.
  • Przyczyny i skutki utraty pracy. Postawa osób bezrobotnych wobec zatrudnienia oraz przyczyny jego niepodjęcia.
  • Określenie rzeczywistej stopy bezrobocia i sprzędzenie prognoz na lata następne
  • Charakterystyka osób bezrobotnych pod względem płci. Szanse, bariery, zagrożenia.
  • Mobilność przestrzenna i zawodowo-edukacyjna osób bezrobotnych.
  •  
  • Edukacja i kształcenie zawodowe
  • Charakterystyka absolwentów szkół z badanego terenu na podstawie analizy wybranych roczników.
  • Ocena uzyskanego poziomu przygotowania edukacyjno-zawodowego.
  • Adekwatność pozyskanych umiejętności do trendów panujących na lokalnym rynku pracy.
  • Przydatność zawodowa różnych typów placówek oświatowych z badanego terenu i charakterystyka kierunków kształcenia.
  • Aktywność zawodowa absolwentów (główne determinanty podjęcia pracy) i przyczyny jej nie podejmowania.
  • Udział i zainteresowanie udziałem absolwentów w dodatkowych kursach/szkoleniach podnoszących poziom posiadanych kwalifikacji.
  • Mobilność przestrzenna i zawodowo-edukacyjna absolwentów.
  • Zjawisko tzw. „eurosierot”.
  • Lokalny rynek pracy w ocenie absolwentów i dyrekcji szkół.
  • Subiektywna ocena poziomu kształcenia przez dyrekcję szkół z badanego terenu.
  • Rola placówek oświatowych w przygotowaniu zawodowym uczniów oraz absolwentów.

 

Zadzwoń do nas Napisz