Słuchaj opinii pracownika
Dbaj o jego satysfakcję i lojalność.
Badania Opinii Pracowników.
Ważnym czynnikiem wpływającym na osiągnięcie sukcesu firmy czy organizacji są ludzie. Realizacja badań satysfakcji pracowników pozwala uzyskać cenne dla firmy informacje odnośnie ich potrzeb, oczekiwań oraz możliwości. Bardzo ważne bowiem jest, aby stale wiedzieć, co członkowie zespołu pracowników myślą o atmosferze w pracy, o jej sukcesach i porażkach, jak również poznać ich nastawienie emocjonalne, potrzeby i odczucia oraz wartości dla nich są ważne. Satysfakcja pracowników jest kluczowym elementem efektywności pracy. Zadowolony pracownik pracuje znacznie lepiej i wydajniej.
Dzięki badaniu kluczowych wartości dla pracowników oraz wartości przedsiębiorstwa można uzyskać kompleksowe informacje dotyczące:
- wartości ważnych dla pracowników,
- identyfikacji z wartościami przedsiębiorstwa,
- świadomości wizji i misji przedsiębiorstwa,
- potrzeby wprowadzenia zmian,
- pomysłów pracowników, które mogą być kluczowym elementem w odnoszeniu sukcesu przez firmę.
Oferta.
Ankietyzacja tradycyjna
Internetowe
Urządzenia mobilne
badaniom pracowników:
Wartości przedsiębiorstwa i wartości pracowników.
Identyfikacja i integracja wartości ważnych dla przedsiębiorstwa oraz wartości ważnych dla pracownika, umożliwia utrzymanie motywacji pracowników na wysokim poziomie, przy jednoczesnym rozwoju całej organizacji. Działanie takie wymaga jasno zdefiniowanych wartości obowiązujących w przedsiębiorstwie i porównanie ich z perspektywą pracowników. Oznacza to łączenie osobistych celów z wartościami postrzeganymi w firmie.
Z punktu widzenia przedsiębiorstwa wykorzystanie wartości odnosi się do tworzenia wizji, misji i działania, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz przedsiębiorstwa. Motywowanie i integrowanie pracowników, a także - zarządzania zmianą i radzenie sobie z sytuacjami kryzysowymi, są równie istotne. Dla pracownika wartości potrzebne są do realizacji swoich pasji, samorealizacji, budowania przynależności oraz rozwijania kariery zgodnie z aspiracjami, mogą wzmocnić firmę, poprzez wykorzystanie najlepszych posiadanych zasobów.
Kierownictwo powinno zaspokajać nie tylko aspiracje przedsiębiorstwa, ale także te pracownicze. Efektem takiego działania, jest wspólne dążenie do czegoś, w co wierzą obie strony, a co za tym idzie - zaangażowanie pracowników, w tworzenie misji przedsiębiorstwa oraz zrozumienie i utrzymanie wysokiego poziomu zadowolenia i motywacji.
Zalety płynące z prowadzenia badania satysfakcji pracowników:
- sparametryzowane informacje zwrotne na temat procesów przebiegających w organizacji,
- obiektywna ocena poziomu satysfakcji, motywacji, rozwoju zawodowego, relacji ze współpracownikami i kierownictwem,
- możliwość podjęcie działań usprawniających proces zarządzania,
- identyfikacja czynników determinujących poziom satysfakcji,
- weryfikacja przyjętego sytemu i zasad panujących w firmie,
- identyfikacja mocnych i słabych stron, szans i zagrożeń.
Zarządzanie zmianą.
Kwestia zarządzania zmianą ma również swoje odzwierciedlenie w badaniu wartości pracowniczych i wartości firmy. Dzięki wczesnemu zdefiniowaniu zbioru wartości (bądź stwierdzeniu jego braku), możliwe jest szybkie podjęcie odpowiednich działań we właściwym czasie, dające najlepszy efekt. Niewłaściwe działania, bądź ich brak, w niewłaściwym czasie mogą przynieść jedynie straty.
Badanie satysfakcji pracowników stanowi metodę umożliwiającą dokonanie oceny stopnia satysfakcji oraz rozpoznanie oczekiwań i opinii załogi we wskazanych obszarach problemowych. Skale pomiarowe służą identyfikacji słabych oraz mocnych stron, a także dokonaniu niezbędnych usprawnień.
Etapy projektów badania satysfakcji.
- ustalenie celów badania,
- opracowanie kwestionariusza badawczego,
- przeprowadzenie badania (badania ankietowe, wywiady bezpośrednie, badania on-line),
- przygotowanie bazy danych z wyników badania,
- opracowanie raportu końcowego oraz rekomendacji.
Rekomendacje:
EXATEL S.A.
Badanie satysfakcji pracowników miało na celu określenie stopnia zadowolenia pracowników z podejmowanej pracy zarobkowej, z uwzględnieniem jej charakteru oraz warunków jej towarzyszących. Badanie przeprowadzono z wykorzystaniem techniki wspomaganych komputerowo wywiadów internetowych (CAWI).
Lear Corporation Poland
To już czwarta edycja badania satysfakcji pracowników Lear Corporation Poland. W bieżącej edycji uczestniczyli pracownicy dwóch zakładów zlokalizowanych w Tychach. W badaniu wzięło udział ponad 2300 pracowników.
Instytut Lotnictwa
„Firma BioStat współpracował z Instytutem Lotnictwa przy prowadzeniu badania satysfakcji pracowników. Firma Biostat wykonała zadanie rzetelnie i terminowo, a wyniki badania okazały się pomocne w procesie decyzyjnym. Potwierdzam profesjonalizm Firmy w procesie badawczym oraz skoncentrowanie się na potrzebach klienta.”
NGK Ceramics Polska Sp. z o.o.
„Firma BioStat współpracowała z nami przy badaniach związanych z badaniem opinii i satysfakcji pracowników NGK Ceramics Polska Sp. z o.o. Współpraca przebiegała pozytywnie, zadania realizowane były sprawnie i terminowo. Potwierdzamy profesjonalną obsługę, szybkie wykonanie zleconej pracy i elastyczność firmy consultingowej.”
DB Schenker
„Firma BioStat realizowała badania opinii pracowników DB Schenker Rail Polska S.A. Badaniem objęto około sześć tysięcy pracowników firmy z Polski i Rumunii. Firma w przeprowadziła badanie oraz przygotowała raporty i prezentację z badania dla poszczególnych działów i pionów Spółki w profesjonalny sposób. Realizacja badania przebiegła w sposób usługę rzetelny i terminowy.”
Volkswagen Bank Polska S.A
„Firma BioStat przeprowadziła badanie, którego przedmiotem było opracowanie raportu ewaluacji, w zakresie analizy testów wiedzy, analizy ankiet satysfakcji, analizy przyrostu kompetencji menadżerskich i niemenadżerskich oraz przeprowadzenia badania ankietowego(CAWI). Raport został przygotowany przez Firmę w sposób czytelny i przejrzysty zgodnie z harmonogramem określonym w umowie oraz naszymi oczekiwaniami”
etisoft
„Badanie wykonane przez Firmę BioStat zostało przeprowadzone zgodnie z programem i harmonogramem określonym w umowie oraz z należytą starannością i profesjonalizmem. Badanie zostało wykonane rzetelnie, na wysokim poziomie, czytelnie i przejrzyście. Firma wywiązała się z zawartej umowy.”
ZPUE
„Firma BioStat realizowała projekt badawczy dtyczący badania satysfakcji pracowników. Zadanie zostało wykonane rzetelnie i terminowo. Firma wykazała się profesjonalizmem, a wszystko zostało zrobione zgodne z naszymi oczekiwaniami.”
KGHM
„Firma BioStat zrealizowała badanie i wykonała następujące czynności: realizacja zogniskowanych wywiadów grupowych (FGI), badanie ankietowe, analiza danych ilościowych i jakościowych, opracowanie raportów cząstkowych i końcowego oraz opracowanie prezentacji danych. Badanie zostało wykonane rzetelnie, terminowo, przedstawiając raport końcowy spełniający wymagania Zamawiającego.”
PGNiG SA
PGNiG SA nawiązało współpracę z Biostat dwa lata temu, poszukując wykonawcy badania poziomu zadowolenia pracowników z usług wewnętrznych.
Wysoka ocena współpracy w 2021 roku zdecydowała, że podjęto decyzję o skierowaniu zapytania ofertowego do Biostat również w bieżącym roku.
Współpracę ze specjalistami oddelegowanymi do obsługi projektu przez „Biostat” należy ocenić bardzo dobrze, na co składają się czynniki, takie jak: rzetelność, terminowość czy dyspozycyjność.
Najczęściej zadawane pytania.
- Identyfikację czynników determinujących poziom satysfakcji i zaangażowania pracowników,
- Obiektywna ocena poziomu motywacji, rozwoju zawodowego pracowników
- Weryfikacja oczekiwań, jakie posiadają pracownicy względem firmy,
- Możliwość podjęcia działań, które pozwolą usprawnić proces zarządzania,
- Dostarczenie informacji zwrotnych na temat procesów przebiegających w przedsiębiorstwie,
- Identyfikacja na podstawie analizy SWOT, czyli mocne oraz słabe strony, jak i szans oraz zagrożenia.
Zapewnij anonimowość pracownikom podczas ankietyzacji. Zbierz adresy e-mail pracowników lub rozważ ankietę papierową albo tabkioski. Stwórz narzędzie badawcze i skonsultuj je!
Czas realizacji ustalamy indywidualnie z każdym klientem. Nasi eksperci na postawie ankiety, wielkości próby i specyfiki badania przygotują dla Ciebie harmonogram realizacji.