Badania reklamy

Badania reklamy.

Kreuj reklamę świadomie – badaj jej efektywność.

Nie jest tajemnicą, iż współcześnie najczęściej wybieraną formę promocji produktu czy usługi stanowi reklama. Ze względu na wszechobecność różnych jej odmian (m.in. reklam telewizyjnych, internetowych, radiowych czy umieszczonych na ulicznych bilbordach), swoistym wyzwaniem staje się skuteczne dotarcie z własną ofertą do grupy docelowej, zwłaszcza w warunkach intensywnych działań promocyjnych konkurencji. Jednocześnie - pomimo popularnego stwierdzenia, iż „reklama jest dźwignią handlu” - warto pamiętać, że niewłaściwie zorganizowana kampania promocyjna może przynieść przeciwne skutki do zamierzonych i to zarówno w kwestii wizerunkowej, jak i finansowej firmy. Stąd też, w celu podjęcia skutecznych konkurencyjnych działań promocyjnych, jak i zoptymalizowania wydatków z tym związanych, warto posłużyć się rzetelnie i kompleksowo zrealizowanymi badaniami w tym zakresie.

Precyzyjna kampania reklamowa.

Dostępne w naszej ofercie badania reklamy pozwalają na stworzenie precyzyjnej kampanii reklamowej poprzez dostosowanie jej przekazu promocyjnego do potrzeb konsumentów, jak również - służą także do kompleksowej analizy skuteczności już stosowanych metod reklamy. Badania te, dzięki wykorzystaniu różnego typu technik pomiaru, pozwalają m.in. na:

  • identyfikację tych elementów reklam, które są najlepiej, a które najgorzej postrzegane,
  • ocenę skuteczności docierania reklam do grup docelowych oraz wpływu poszczególnych kreacji marketingowych na świadomość marki,
  • analizę skuteczności witryn i kanałów komunikacyjnych przedsiębiorstwa.
Badania reklamy
Badania reklamy
Badania reklamy zlecane są przez większe przedsiębiorstwa, by pomóc wybrać odpowiednią ścieżkę etapu rozwojowego, dostosowaną do zamierzonego celu.

Badania skuteczności reklamy.

Zebrane w toku procesu badawczego wnioski stanowią podstawę ku wskazaniu tych parametrów kampanii, które należałoby zmienić, aby zwiększyć skuteczność i efektywność reklamy danej firmy. Grupa specjalistów najlepiej zadba o formę reklamy jaką należy zastosować w zgłoszonej firmie. Przemyślane podejście do reklamy jest gwarancją sukcesu.

Case study (studium przypadku) - przykład realizacji:

badania skuteczności reklamy
Badania reklamy

Najczęściej zadawane pytania.

W jaki sposób specjaliści z Biostatu przeprowadzają badania reklamy?

Eksperci koncentrują się na badaniach ilościowych przeprowadzanych metodą CATI lub CAWI. Dzięki ich ogromnemu doświadczeniu zawodowemu oraz bardzo dużej ilości zrealizowanych badań są oni w stanie dotrzeć do bardzo dużej ilości odbiorców. Ogromną zaletą jest również bardzo krótki czas przeprowadzenia wszystkich istotnych aspektów badania, który nie zajmuje więcej niż kilka dni. 

Co oznaczają skróty CATI oraz CAWI?

Są to metody zbierania informacji w ilościowych badaniach. CATI, to nic innego jak telefoniczny wywiad, wspomagany komputerowo, a CAWI, to wywiad przy pomocy strony www, wspomagany również komputerowo. 

Jakie aspekty poddaje się badaniom reklamy?
Biorąc jako przykład badania reklamy o charakterze medycznej, nasz zespół badaczy weźmie pod lupę takie czynniki jak: 
 
Jak często dany lek wybierany jest wśród odbiorców,
Czy respondenci uważają lek za skuteczny,
Czy inny lek o podobnym działaniu działa na nich korzystniej,
Czy lek poprawił ich stan zdrowia, do tego przed jego stosowaniem. 
Jaką mam pewność, że moje badanie dotrze do odpowiedniej grupy docelowej?
Jeszcze przed rozpoczęciem badania, specjaliści Biostatu, rozmawiają z klientem o jego grupie docelowej. Jeśli klient nie posiada określonej grupy docelowej lub nigdy nie zastanawiał się nad tym aspektem w swojej firmie, to nasi pracownicy pomogą w jej opracowaniu. 
 
Docelowi odbiorcy, są niezwykle istotni. Pozwolą oni na uzyskanie jak najlepszych i najdokładniejszych wyników badania, a w późniejszym czasie będą świetną bazą, do której przedsiębiorstwo będzie mogło kierować swoje działania marketingowe. 
Zadzwoń do nas Napisz